• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Har någon som sökt via Advisa

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Korpen.

Verkar vara lite så om man följer forumet att Swedbank/Nordea/SEB väldigt sällan eller aldrig ens lämnar erbjudande via Advisa och Lendo.
Jag följer ofta er som sökt lån och samlingslån här på forumet och av någon anledning så inkommer "gammelbankerna" sällan med bud.
Intressant fenomen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag tänkte mer i de stora dragen hur bankerna utifrån våra respektive UC resonerar. Att jag inte får erbjudande av SEB har inte med min UC att göra. Men det är fortfarande underligt att ICA inte erbjuder något alls. Jag har sökt deras kort för ett par år sen och blev nekad pga usel UC.
Är du nöjd med advisa??
Fick du något rejält erbjudande ännu?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Är du nöjd med advisa??
Fick du något rejält erbjudande ännu?
Det blev Forex. Swedbank kom in med 6,8% på endast 250.000. Fick många erbjudanden mellan 6-8%. ICA och SEB nekade och Marginalen fick nog inte ens se mitt erbjudande. Advisa väljer vilka de visar för. BROCC lite roliga gav erbjudande på 6,9% men en uppläggningsavgift på 9000kr.

Jag är lite besviken, precis som Terry skriver så verkar de stora aktörerna inte så villiga på låneförmedlare.
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Du är besviken men jag hoppas det blir lägre ränta/månadskostnad än var du har nu. Få bort någon kredit/ långivare så kanske betyget blir lägre än 0.5
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du är besviken men jag hoppas det blir lägre ränta/månadskostnad än var du har nu. Få bort någon kredit/ långivare så kanske betyget blir lägre än 0.5
Jag sänker månadskostnaden rejält. Men jag vet inte om jag ska börja tveka på låneförmedlare. Jag hade nog tagit ICA om det inte fanns låneförmedlare. De nekade mig nu vilket hade varit uselt om jag inte gått via förmedlare, men hade jag blivit nekad om jag gick direkt till ICA?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Varför skulle dom neka dig om du går via förmedlare men godkänna dig om du går igenom dom direkt?
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Det blev Forex. Swedbank kom in med 6,8% på endast 250.000. Fick många erbjudanden mellan 6-8%. ICA och SEB nekade och Marginalen fick nog inte ens se mitt erbjudande. Advisa väljer vilka de visar för. BROCC lite roliga gav erbjudande på 6,9% men en uppläggningsavgift på 9000kr.

Jag är lite besviken, precis som Terry skriver så verkar de stora aktörerna inte så villiga på låneförmedlare.
Får du något lösenord eller sådant för att se alla erbjudande?
Eller är det lånförmedlare som meddelar?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Varför skulle dom neka dig om du går via förmedlare men godkänna dig om du går igenom dom direkt?
Kan finnas många anledningar. De kan känna att de har mindre koll på processen och då är det snävare krav via förmedlare. Förmedlare ska ha bra betalt, då är det inte lika intressant. Då kan man undra varför de ens är med? Kan vara så att de endast använder förmedlare för att fylla orderboken. När den är full så nekar de mycket via förmedlare. Det har varit mycket ansökningar i sommar generellt, titta på bara på handläggningstiderna. Läste att exvis Forex har haft 3 veckor på sig i juni att betala ut, nu när jag pratade med supporten ligger den på 6 dagar vilket fortfarande är över det normala.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp